Skip to main content

Կեղծ էջերը վաճառում են «վստահելի» միջոցներ

 


Վերջին տարիներին համացանցում շատ են հանդիպում «հրաշք» միջոցներ տարբեր առողջական խնդիրներից ազատվելու համար: Ավելի հաճախ դրանց գովազդները հանդիպում են ֆիլմեր դիտելիս կամ էլ որևէ լրատվական կայքում (հիմնականում սունկ կայքերում) նյութ կարդալիս: Դրանք մի պահ տարածում գտան նաև ֆեյսբուքում, որտեղ անհայտ ֆեյք էջեր գովազդում էին այդ պրեպարատները: 

Գրավիչ վերնագրեր

Այդպիսի գովազդները սովորաբար ունենում են նմանատիպ վերնագրեր. «Այս հրաշք միջոցը կօգնի Ձեզ մեկընդմիշտ ազատվել հոդացավերից», «-20կգ մեկ ամսում՝ առանց դիետաների» և այլն: 




Այդ գովազդները բացելիս հաճախ տեսնում ենք կայքեր, որոնց հասցեները տարբեր են, բայց կառուցվածքը շատ նման է: 


«Հերոսները»

Տարբեր ապրանքների գովազդներում երևում են նույն «գործող անձիք»: Հոդերի Flekosteel կրեմը խորհուրդ տվող բժիշկ-ռևմատոլոգ Արմանը մեկ ուրիշ ապրանքի գովազդային էջում դառնում է օրթոպեդ-վնասվածքաբան Ալեքս:



Մեկ այլ պրեպարատի գովազդում երևում է մի բժշկի նկար, որտեղ, ըստ նկարի ներքևում տեղադրված տեքստի, Կարեն Ամիրխանյանն է՝ բժշկական գիտությունների թեկնածու, էնդոկրինոլոգ:




Նկարը որոնելով համացանցում՝ պարզեցինք, որ նկարում նևրոլոգ Մաժարենկո  Ալեքսանդր Ալեքսեևիչն է՝ Սանկտ Պետերբուրգից:


Հետաքրքիր է նաև մարդկանց մեկնաբանությունների բաժինը, որը վերնագրված է «Ակնարկներ»: Տարբեր ապրանքների մասին մեկնաբանություներում կարելի է հանդիպել նույն նկարներով, սակայն տարբեր անուններով, տարիքով և խնդիրներով մարդկանց:


Կայքերում տեղադրված նյութերը կարդալիս բազմաթիվ սխալներից հասկացվում է, որ դրանք թարգմանված են որևէ ավտոմատ թարգմանիչով: Տեքստում երբեմն հանդիպում են անգլերեն կամ ռուսերեն բառեր, որոնք ավտոմատ թարգմանիչը չի կարողացել թարգմանել, կամ էլ թարգմանել է, բայց լրիվ այլ իմաստով: Ստորև ցուցադրված նկարը Hondrostrong-ի մասին է, որը   Նարե անունով օգտատերը անվանում է թմրանյութ:  Այստեղ տարօրինակ է նաև այն փաստը, որ անվան մոտ տարիքը 28 է նշված, նկարում երիտասարդ աղջիկ է, իսկ մեկնաբանության մեջ նա նշում է, որ 70 տարեկան է:



Քանի որ պրեպարատը ռուսական է, տեքստը Google translate-ով թարգմանել ենք ռուսերեն: Արդյունքում երևում է, որ հենց ռուսերենից էլ ավտոմատ սխալ թարգմանություն է ստացվել:



Keto Guru նիհարեցնող պրեպարատի գովազդում ասվում է, որ Երևանի դիետոլոգներից մեկը` բժշկական գիտությունների դոկտոր, «Սննդի, կենսատեխնոլոգիայի և սննդի անվտանգության դաշնային հետազոտությունների կենտրոնի» բուժիչ և կանխարգելիչ սննդի դաշնային բյուջետային ինստիտուտի տնօրեն Սվետլանա Գալստյանը այն համարում է շատ արդյունավետ կոմպլեքսային միջոց: Նման կենտրոն Հայաստանում չի գործում: Իսկ այդ անհայտ կենտրոնի տնօրենի նկարը համացանցում փնտրելիս հասկացանք, որ այդ գովազդը պատրաստվել է մի քանի երկրների համար և յուրաքանչյուր գովազդում նկարի կինը տվյալ ազգին բնորոշ անուն ունի: Օրինակ, ադրբեջական կայքի համար նա Սեմա Յադիգորովայան է:




Նմանատիպ մեկ այլ գովազդ կա, որտեղ գովաբանվում է Tonosil արյան ճնշումը կարգավորող պրեպարատը: Տեքստը կարդալիս այդպիսի խնդիր ունեցող մարդիկ կարող են խուճապի մատնվել, քանի որ այն գրված է շատ սպառնալի ենթատեքստով, ասես այս միջոցը չընդունելու դեպքում հիվանդը կարող է հաշմանդամ մնալ կամ մահանալ:





Բոլոր վերը նշված պրեպարատները Հայաստանի դեղատներում չեն վաճառվում: Դրանց վաճառքը Առողջապահության նախարարությունը չի վերահսկում, քանի որ դրանք դեղորայք չեն համարվում: Բնականաբար, այս պրեպարատներից և ոչ մեկը չկար Առողջապահության նախարարության կայքի հսկվող, դեղատոմսով և առանց դեղատոմսի բաց թողնվող դեղերի ցանկերում: Այսպիսի պրեպարատները համարվում են սննդային հավելումներ կամ կոսմետիկ միջոցներ:

Լիլիթ Հարությունյան


Comments

Popular posts from this blog

Պատվաստումների մասին տարածվող հեշթեգերն ու մանիպուլյատիվ լուրերը

Ի՞նչ հեշթեգեր են տարածվում   Կորոնավիրուսային համավարակի ցուցանիշների ավելացմանը զուգահեռ, նաև շատանում են պատվաստանյութերի մասին շրջանառվող տարբեր լուրերը: Դրանց դեմ հեշթեգերով տարբեր ակցիաներ են կազմակերպվում ֆեյսբուքյան խմբերում: Օրինակ տարածվածներից են ՝ #մի_պատվաստվեք , #ոչ_պատվաստումներին , #չենթարկվել_կառանտինին և այլն: Հեշթեգերով տարածում են մանիպուլյատիվ ու իրականությանը չհամապատասխանող լուրեր՝ սունկ կայքերից : Ներկայացնում ենք շրջանառվող լուրերից մեկը: Օրինակ՝ Եթե չեք ցանկանա պատվաստվել, ոչ երկրից կկարողանաք դուրս գալ, ոչ էլ խանութ, սրճարան, դպրոց գնալ կամ ընդունվել աշխատանքի. Ո՞վ է առողջապահության նախարարը մանիպույատիվ վերնագիրը կրող նյութը չի համապատասխանում բովանդակությանը: Հոդվածի մեջ ինտերակտիվ լինկ է դրված, որը տանում է հրապարակման հեղինակի՝ «Գեոպոլիտիկա» կայքի հիմնադիր Վահե Աղաջանյանի, ֆեյսբուքյան օգտահաշիվ: Սակայն նրա էջում այդ գրառումը բացակայում է: Նյութը պարբերաբար տարածվել է ֆեյսբուքյան 2 էջի միջոցով՝ Yerevan Info և Goodinfo TV : Երկուսն էլ հրապարակումները ա

Դեպի Ասիա

Այս հղումով անցնելիս կարող եք տեսնել Չինաստանի 5 տեսարժան վայրերի քարտեզը: